HaiRan dan Valentine. Berkaitankah?

” Kak liniey, vday celebrate x?”

APAKAH….

tak payah tu semue… pelik betol manusia ini. Hari-hari berkasih sayang tak boleh ke?

 

Sum Facts on valentine day:

  • Si kazen-cik hayuni tell me bout her friends. Got too many plans for their vday! Haishhh!! belasan tahun! Kemaruk cinta mungkin. Diwaktu saye belasan tahun, tiada pun kemaruk cinta sebegitu rupa?! Hairan kan? Memang saye patut merungut pun tentang mereka. Kerana saya risau! adik saya baru berada di alam skolah menengah. Dan berkemungkinan juga dia sedang berkemaruk cinta! ( Saye tidak berbohong kerna memang ada bukti). Tapi apakan daya aku yang tak berapa ada ini, tidak boleh dihalang, jangan sesekali memarahi. Nanti mereka akan memberontak. da gatal sangat. kerna saye pun pernah melaluinya. Hanya mampu elakkan dia dari melakukan perkara yang tak sepatutnya sahaja. Jaga maruah wahai adikku. Jangan terlalu menggedik. Tapi stakat ini, maseh mampu yaken dengan dia kerna dia adalah minah skemmmm namampos tahap cipan, cipan pun tak skem cam dia! Hairan!

 

  • Di hari valentine itu, buat pertama kalinya manusia bernama firdaus mengucapkan “selamat hari kasih sayang sayang” OMG!~ 1st time n sangat pelik. Ketika bersama, di hadapan mata, tak pernah diungkapkannya. Malah sentiasa mengkondem ungkapan itu. Baginya tak perlu. Ya, memang tak perlu pun! aku pun berpendapat begitu. Tapi setelah sekian lama, mengapa boleh pula beliau nak adakan itu? hairan!

 

  • Dihari valentine, hoooooooYYeeeaaaahhhh!!!~ saya menghadiahkan kepada sayangku intan payung satu spoiler dan tinted 2nd layer!~ kehkehkeh. Secara rasminya, awak jadi buah hati saya (memang da lame pun kan sayang?) . Saya comel-comelkan awak pasni eh? Tunggu saye ade duet sket. Eh, bukan saye, tunggu ade rezeki datang. Tunggu sesape nak sponsor. Atau barangkali saye boleh berjimat cermat mengikat perut untuk awak… Untuk awak jadik lebeyh encem+comey+kiut+bagai. Saye hanya memerlukan bajet. Saya sudah tak malu sepeti dahulu untuk ke kedai itu. Sebab saye da berbaek ngan tokey kedai itu, saye akan sms die dulu before kite gi okeyh!~ Nanti takde la kite tunggu lame-lame kan sayang…? Saya tidak membuat pilihan yang salah memilih awak yang kosong tanpa aksesori. Kerna, saya tau, saya boleh memilihnya tanpa had. Tanpa had seperti yang telah ditetapkan standard oleh Syarikat Perodua itu. Saya tak hairan dengan yang ni!

PAKCIK SAYANG

 

  • Pada hari ini, saya baru sedar, yang manusia boleh digantikan dengan benda ber enjin itu. Walhal sebelum ini, saya sering: (* hairan dan merungut kepada kau yang lebih mementingkan SiputihkaU daripada aku * hairan dan benci apabila kau menyatakan SiputihkaU awek dan bini kau. Padahal pada waktu itu kau bersama aku. * hairan dan menyampah apabila kau menyatakan SiputihkaU sangat penting. Ye, aku jeles walaupun ia hanya benda bermotor. * hairan dan menyampah ++ apabila kau suka menunjukkan kuasa SiputihkaU didepan saya. Wat the..Ngan pempuan pun nak tunjuk lagak gak. Sesame kaum bolehlah kot. Tak gentle btol. * hairan bin ajaib bila kau accident, kau menangis. Padahal kau kata kau tak pape. Tapi rupa-rupanya SiputihkaU teruk sangat. Kau menangis untuk itu? Bukan menangis untuk gembira Tuhan selamatkan kau.  Tapi kau menangis untuk SiputuhkaU. Tau tak, betapa aku  risau namampos dengan kau  yang accident ngan bas!~ hesh, manusia btol. Apabila aku mula habiskan duet untuk benda berenjin itu, barulah aku faham. Betapa sayangnya aku kat benda berenjen itu. Dan kau pun sama kan?  Ya, aku da mula faham perasaan kau. Tapi da terlambat, sebab kau bukan pendamping aku lagi…  Kerana sudah tidak berdampingan, barulah aku faham perasaan kau. Too late! No regret. Skarang barula aku tak hairan lagi ngan sikap kau.

 

  • 1st time, saye makan kek di vday. Itupun kawan kazen saye- Ah~Lung yang bersungguh-sungguh tempah. Saje-saje je katenye. Kami makan berempat dengan penuh lahap (lahap ke?) lapar+kebulur setelah merepair and mengejas kereta satria Ah~Lung itu. Menukar bonet depan dan sidemirror. Proses pembelajaran menukar minyak hitam legam itu. Membaringkan diri di tempat  berlantaikan rumput carpet miang namampos  dan diatasya kereta yang sudah di ject (aku masih kurang yakin tahap ject itu mampu menampung kereta yang berat…..)   Dan step seterusnya, bumper depan serahkan kepada abang pomen ye! Memang pun, kita manusia biasa, tak mampu melakukan kerja pomen yang banyak menggunakan bahan-bahan eksotik itu. Kita hanya mampu makan kek cokolat sahaja okey! saye respek ngan awak Ah~Lung (*Ah~Lung ialah bukan lelaki dan bukan berbangsa cina. Dia normal seperti saya. Hanya abnormal dari segi minat yang berada ditahap melampau terhadap kereta. Dulu saye heran ngan dia. Skang boleh trime kenyataan dia manusia normal. kehkehkeh.)

 

 

About wanda

Puan Wanda + an ibu to Muhammad Zill Zafar

14 responses to “HaiRan dan Valentine. Berkaitankah?

  1. jeles ni..tunggu saya ada duit lak nak makeup pakwe saya yg baru tu..hahaha~

  2. wandalini

    pakwe baru awak same spesies ngan pakwe saye tak? kalo same, leh la bershare ngan saye yang bute tuli neh… ngeeee…~

  3. tak sabar rasanya nak cuba memandu uji helang putih yang dah semakin kacak..hahaha…

  4. wah kete u skrg..
    xde si dia, syg benda ni plak eh.

    eh eh.
    u da clash?
    erkk.. tnya terang terangan
    wkkakaka

  5. owhh..pakwe saya dari brand yang lain tapi masih buatan malaysia..hehehe. 1.3 juga~

  6. waa..menariknya. udah mekap2 ‘ia’

  7. wanda

    zuriaf:
    Okey, kite pandu uji ke pandulalu mc d ye? kau belanja aku. Ko utang aku mc d kan? x setel lagi kan? aku ingat tu…

    nieja:
    tu la u…. terang sangat tanye. cover ar sket. malu seyh…!~ u cari replacement die eh…

    izad:
    okelah tu. Nanti leh join da club kamo. Kehkehkeh… tunggu saye kaye. Kamo takpela, da keje. adeh.. jeles tol..

    wannurhidayati:
    ngeeee…. bajet tak cukup ar angah…..

  8. haha.
    mane main tnya sorok2.
    tnya mesti nak terang2
    kahkahkah

    wah,
    tkar tmplate baru nmpak
    snguh cun.

  9. wanda

    hahaha.. cun? i ngah carik yang font besar. teda plak.. huhuhu..

  10. kenderaan baru meh.. nih baru tau kabor,bile beli natang shiro(putih) tuh?

  11. ok je font ni
    dapat je bace
    haha

  12. wanda

    botak:
    eh… lame dos.. tapi dlu tidak mampu mencantikkan.. uhuhuh

    Nieja:
    okla.. saye ikot nasehat nieja comey.

  13. comey?
    shhh jgn ckp terang2
    malo ai
    kahkahkah

  14. eh, tak setel lagi eh..hahaha..orait.pandu lalu eh..aku belanja..haha

Tinggalkan Jawapan

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 6 other followers

Cik Liniey

