saye B.E.N.C.I die!

P.E.N.C.H.U.R.I………! P.E.R.O.M.P.A.K………! Pe bezenye ye? yang curi die amek je kot.. perompak plak siap ngan macam ala-ala nak cederakan.. ye ke? Hahahahahaha….. ye kot kan? pape pun due cam bodoh dan bangang! ye la, kalo pandai sangat takde la wat keje camtu kan? Nak² kalo yang masuk bilik aku tuh!

WHAT??

Ye, bilik saye kne masuk pencurik… Gile tol! b4 neh dengar je citer pencurik masuk bilik. tengok tengok bilik aku plak kne!!! huhuhuhu. ape die amek? cube teke? laptop la!!! laptop sahaja! Die amek laptop rumate aku. Cian die weh! bermuram durja gile. yang peliknye, laptop aku ade je kat atas meje tapi die tak amek plak… tak nampak ke ape ke tak to la. Wallahuallam.

Tapi rasenye sebab meje aku bsepah, die tak nampak laptop. Wakakakakaka… kantoi meje sepah. Tapi tu la… bengang gile ngan pencurik tuh. Hahaha. die pdulik pe aku bengang ke tak ngan die kan? hoho.

 Yang takley blahnye, die masuk kot tingkat. Padahal bilik aku da tingkat 2 ape… boley plak die nak panjat naek. ades… gile ah pencurik tuh. takde dwet sangat ke hape. wei, kalo nak curik pun, jangan la mencurik kat bilik aku! Tula, mle mle aku kompis gak kot² aku ter tidak kunci bilik. Tapi aku sure gile aku kunci! bile gi wat siasatan, Hahaha. aku gi siasat wey! jumpe la cam memori kad pye penutup jatuh dari tingkap yang di panjat kot!

Then cam bese la, follow the prosedur, gi wat report dan sebagainye. N once again… guard soal2 je la… pastu takde la tindakan pape kan…. normal. normal. normal kat UTM. Balek dari wat report, tibe plak dapat tau yang bilek bawah aku pun kne cilok gak lap top die. yang tuh lageh dasat…! tingkap bilik die ade grill tau tak! tapi telus plak si penchurik durjanan dan jahanam itu amek. perghh!! kaye la ko eh encip pencuri?  KAYE DENGAN DUET HARAM!

then the following days ade lagik kes curik laptop.. bosan tol.. skang tido pun kne tutup tingkap. Panas n meruap.. hohohoho. Saye rase saye benci la kat pencuri tu. Even die tak amek aku nye laptop (Alhamdulillah jugak la sebab aku ngah misken neh), tapi die amek kawan aku nye… sikit tempias ( wahh.. tempias pun boleh..!) trase kat aku…. Rumate aku da fobia pun ngan kepencurian neh.. begitu juge rakan-rakan yang laen.. Huhuhuhu.

Sekian sahaja penghapdetan saye. Hehehehehe. walaupun gaya penulisannya kurang menarek, tapi ske ati saye la!

b.y.e

About wanda

Puan Wanda + an ibu to Muhammad Zill Zafar

15 responses to “saye B.E.N.C.I die!

  1. hoho~
    gile jahat itu pencurik!
    bangang betol.
    orang luar ke orang dalam yg curik sebenarnye?
    ish3~
    kejam gile.

  2. wandalini

    dieyla:
    memang jahat ngan bangang ngan babish pun ade…
    guard kate orang luar.. n aku pun rase cam konpem orang luar..

    sayajiwaKOSONG:
    hahaha. memang menakotkan. bukan takot tapi wesau. lalalala.

  3. oh bangang btol
    curi laptop lak tu
    aissh.. lau i menanges patploh ari
    patploh malam la..

    cian mmber u..
    u jg la brg2 u leklok k..

  4. pencuri mase kini….

  5. kesian..tapi nampaknya kau turut mengalami keemoan emosi gak..hahaha…

    lepas ni meh duduk dengan aku..kompom pencuri tak brani nak datang…hahahaha😀

  6. wandalini

    nieja:
    tu la… da la lappy adalah nyawe kan? huhuhuhu. i da jage elok pun. wat peluk tito taw!

    afifah:
    mase kini n mase depan. watch out!

    zuriaf:
    tolong emo la weh. pas sorang, sorang lagik plak yang kne. banyak tol kejadian kat skudai. benci tol. benci skudai luv kay el.. ( tak berkait)

  7. curik laptop ikut tingkap… selalu jadi kan? hampeh je dengar…

  8. saya saya

    sian rumate kamo yer..sy tompang jugaks..kamo caner?wendu kamo..bler nk dtg kl?

  9. hidup desktop. hehhe…

  10. wandalini

    menteil:
    memang bodoh. sampai skang aku da takot nak bukak tingkap. gile bekuap bilek aku. tekanan tol.

    saya saya:
    tu la pasal…. ntah la bile nak datang kl… huhuhuhu.

    qdetactive:
    desktop vs laptop.. hahaha. leh wat entry tuh!

  11. kaykay

    kalo ako.macam ilang nyawa ah.
    laptop ku.nyawaku.
    biar ah.
    ako akan cari si pencuri sampai ke lubang cacing.
    kalo lubang tu ako muatlaa..hahaha

  12. wandalini

    kay kay
    muat je kay… no hal.. kalo dok muat, meh aku tolong sumbat! lalalala… kire aku cam penyokong mung ar!

  13. isk2!..ni wat takot nk msuk u nih!~

  14. wandalini

    eleh.. rilek ar bro.. hehehe.

Tinggalkan Jawapan

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 6 other followers

Cik Liniey

