sambungan dugaan aku..

erm… kalo korang bace post aku yang da lepas…, (ala, post aku bukannye banyak sangat pun-bace je la) yang part dugaan buatku… pas aku accident, aku balek ganu.. bas kol 8 malam from pasir gudang (umah makcik aku) then sampai dalam kol 6 lebey.. penat gile. Ye la, tringat² lagi ar.. sampai umah je, mak aku peluk aku.. ( ala² xnak lepas tuh.. wawawawa… teharunye!). Then aku rest la…

Kol 7.50 pagi… Mak aku kejut aku cakap Attir (kaZen aku) accident plak…. mase on da way nak gi skolah adus…. Ya Allah, banyaknye dugaan. Tapi aku leh je tido balek jap.. ( konon mamai).. ingatkan kene langgar bese je. Then mak aku datang lagi… cakap kaZen aku tak sedar…

OMG!! aku capai je towel, gi mandi.. (sempat lageh ye..) tros gi kat emergency hospital.. sesampainye kat sane Mama (makcik aku) peluk aku… die kate, macam 50-50… My GodneSs! aku teduduk skejap… otak aku da blank gile²… o0o0 ye, Mama aku tuh die agak tau coz die nurse.. n agak mengetahui la condition tuh.. lagi[un die da sampai awal n tau sgalenye.. kazen aku tak sedar, kepale die terhentak kot… n doc kate, maybe de bleeding kat otak…

siyesly, aku tak panah hadapi keadaan camneh…. ( tetibe rase cam dlm drama lak.. lalalala).. n kalo nak tau, tukang langgar kazen aku tu, ialah cikgu die sendiri.. damn!!! tak kire!² aku nak gak marah kat die… sebab pe? bace arr kat bawah tuh!

Doctor ckp, kene antar kat HUSM kot.. coz da kritikal… memandangkan kitorang antar gi hospital daerah je.. (tu la yang paling dekat.. uhux!) uhuhuh… aku tros grak skali ngan ambulan stuh… tapi tak la naek ambulans.. nak naek, tapi org tak kasik.. geram tol… naek kete je la.. then, sampai kat HUSM (kat kubang kerian, kota bharu), orang HUSM ckp, CT scan ( aku pun xto pe.. tapi kind of alat yang leh scan kpale) xley gune… sebab? rosakk…

Wutt!!!!!???? rosak?? how can… Hospital University Sains Malaysia.., boleh rosak alat yang penting macam tuh!!! my God.. so, kene la antar kazen aku yang kritikal gile tuh kat hospital Kota Bharu plak… leh je angkut sane sini orang yang da nyawe² ikan camtuh!

Citernye, sampai laks kat sane, masuk kat emergency zon merah (zon tenat) <—- aku pun baru tau sbenanye… hehehe.. pihak hospital Kota Bharu da dimaklumkan pasal patient neh bt HUSM.. so, die kate, kene que… nak wat CT scan coz orang ramai…

lagi skali…, WuuTTT!!!??? yang tenat² gile camneh pun kene que ke??? ape la…. pak aku da hangen, gi marah kat orang spital (konon samseng la tuh..) then baru la diorang dulukan.. bangang kan??? tak paham tol.. 3 jam kitorang tunggu!! tak kene kat anak sendirik.. leh la wat rilek je.. n sepanjang kat emergency room tuh, xde sape pun yang jenguk kazen aku neh.. i mean Doctor ke.. sape² ke… padahal kritikal.. x sedarkan diri… sampaikan aku leh masuk.. aku sempat lagiks amek gambar… betape takde orang nak amek port.. fuhh!! heran…!! kat bawah tu gambo yang aku sempat amek tu.. huhuhuh…

 

ni la kazen aku mase ngah tunggu que kat hospital...

Then kami amek inisiatif tepon pakcik aku yang dulunye pengarah kat HUSM ( tp skang die dekan kat uia) … die tekejot gile then tros die kol pihak hospital Kota Bharu.. baru la diowang besungguh² nak tgk²kan kazen aku tuh… 0o0o0o0o0o0wwhh…. kene anak beranak pengarah hospital or orang besar² dulu baru nak amek port eh?? herann! camne kalo ngan orang laen yang tak kenal sesape? mesti di ignore macam binatang je… ingat patient tuh ikan ke? ikan takpela, mati leh makan! so, kire benasib baek la pakcik aku tuh ialah antare orang yang disegani ( dlm famili aku, die je la manusia yang up sket… yang laen seme manusia normal – hahahah) maklumla, aku neh famili sederhana jer..

pas wat CT scan, then kazen aku di angkut balek ke HUSM… fenin aku…. cian die kan…? asek kene angkot gi sanesini…. masuk plak emergency HUSM lagik skali… br la leh trime rawatan… tadi kan gi scan je…  pastu doctor tu plak cakap takde harapan.. kitorang pe lageh, da berbesen ayer mate neh..! lagi skali kol pakcik aku yang bekas pengarah tu.. ( senang citer name die ayah chik)… then ayah chik tros kol HUSM, ckp pasal kazen aku tu sdare die.. pastu kan, tros dtg doc pakar… ayah chik aku pe lageh, tunjuk la kuase veto die! mengarahkan doctor itu untuk wat pape yang patot.. (katenye doc² pakar kat situh kebanyakan anak murid die…) baru la diorang besungguh nak rawat…. aduhai.. peliknye dunie….!!! hospital kang tempat mrawat orang saket, kenape nak pilih²!?

so, malam tu tros wat operation, tebuk kepale die, buang bleeding n tekanan kat otak kazen aku tu… n kaki die patah.. so, need to letak besi… operation completed n successfull.. dalam kol 1a.m…. kitorang tunggu… mmg dari pagi… ye la, sayang beb.. kazen aku, macam adik bradik sendiri.. rapat! then pas seme² bende da wat… kazen aku koma…. doc kater normal la… bergantung kat die samada nak kuat or tak lawan penyakit…

agak lame la die koma… 3-4 hari la. n dok hospital la die… cian tol la… tapi skang da sedar… beransur² pulih….. kaki patah… takleh bangun lagi… tulang die tak kuat.. bahu die macam tekehel.. n mate die jadi cam juling skit… n mate die lambat skit leh interaction ngan otak… doc kate normal n hopefully he’ll be fine n recover soon.. cian la, budak baru darjah 4… da kene macam²…

haa….!! aku nak sambung pasal tukang langgar kazen aku! he is a teacher… cikgu kazen aku sdiri.. ajat math… ye! memang la ia kemalangan, tak sengaja… tapi dia laju!!! amat sangat… depan pagar sekolah, tapi bawak kete laju… bout 60-80km/j.. gile hape…!!! tmpat kejadian bukan kat jalan besar pun! jalan anak…. hape jenis cikgu la… tak reti² nak pk… name je cikgu…. ( lalalala… aku konpem die tak bace aku tulis neh!) n setelah di soal siasat, mmg die tuh kaki pecut… sangat tekenal di kalangan cikgu² laen.. kan da kene.. padan muke.. baru la menyesal tak sudah… muke mmg la macam besalah… mintak maaf banyak² kali…. tapi its your fault!! mari kite sue die.. lalala.. takpun mintak gantirugi…. huh! geram tol… n on his request, die x bagi bitau kat kazen aku yang die yang langgar… kitorang pun turutkan aje la….. baik kan kami? lalalala… tapi aku benci cikgu itu…

About wanda

Puan Wanda + an ibu to Muhammad Zill Zafar

6 responses to “sambungan dugaan aku..

  1. kau saman cikgu tu..kau saman..tapi jangan bagi karpal singh jadi peguam kau..haha..

    sedih lak aku baca citer kau nih…nasib baik tak meleleh je kat depan PC nih..

  2. lorr..kazen wanda plk..hope ade hikmah d sbalik sumer ni..kim slm kat kazen wanda tu k..smoga dia cpt smbuh (kete wanda pown)..

    dokter..namo jah dokter..ngaji 5-6thn..tp mende gitu pown xleh nk handle ker..diorg xdop rase bersalah ko tgk ore sakit tggu lama2 gtu.. kalu keno ko ank branok dio br tau..mesin2 scan tu xkn la ado so jah.. haihh..mace2 la..mls nk ngepek sini..hehe

    sue cikgu tu dlm 3juta hggit..bia pdn muko dio..huhhuu

  3. wandalini

    lorh… iye… in progress.. sebab my kazen cacat kekal.. kaki xleyh berfungsi ngan baek..
    nasehat cik apai ngan cik izzati.. yer… sue banyak²!!!

  4. hurmmm….sabar iye cik wanda…
    doktor memang biase cam tuh….
    kekadang name jer ospital….
    doktor xder pon…
    nurse plak boleh jer beborak reramai sesame die…
    huh….
    ntah pape…
    tpi ade gak doktor y baek…
    hehhehe…
    mcm time adk ak accident ari tuh…
    family ak cakap…
    doktor n nurse dtg cek adk ak ikut mase die r…
    lepas adk ak accident tuh naseb baek ler tros msuk wad kecemasan n buat ler pape y patot…hhuhuhuhu
    cian kazen wanda kene angkut2…
    sabar je ek…
    sume tuh dugaan…
    nak bwat cam ner kan…
    hope sume family wanda tabah ngan dugaan tuh…

  5. wanda..ni jetul ni..ingat lg dop..hehe..tumpang lalu bc blog yer..nk tnye, uncle wanda yg dekan uia skrg sape? prof tahir ke???

  6. wandalini

    ehm. no la. die dekat uia kuantan. prof kamaruzzaman.

Tinggalkan Jawapan

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 6 other followers

Cik Liniey

